Gala van de flandrien
de garnaal: van in de zee tot
op je bord in 4 mini docu's
In een eerste kick-off legden we samen met Het Nieuwsblad de rode draad en de algemene sfeer vast van hoe de video’s er zouden gaan uitzien. De klant leerde zo meteen ook de plek kennen waar quasi alle magie zou gebeuren en zag voor de eerste keer de gezichten achter de naam en het werk.
4 authentieke mini docu's
Vervolgens namen we al het pre-productionele werk onder handen, wat leidde tot 2 opnamedagen in Oostende. Naast het maken van garnaalkroketten, begeleidden we Dominique Persoone ook in het interviewen van 4 niet-onbekenden in de wielrenwereld. Zo kregen we een kijkje achter de schermen van het leven als wielrenner. Dit mondde uit in 4 mini-docu’s die aantonen dat wielrenners en garnalen meer gemeen hebben dan je zou denken. We kozen voor ruwe cinematografie en vintage lenzen om de analogie kracht bij te zetten.

Wij moesten ons nergens zorgen om maken. Iedereen van het team, acteurs, partners (enz.) wist wat werd verwacht. Geen verrassingen, wat niet evident is in zo’n productie. Dat is enorm waardevol als je als klant met zoveel andere dingen tegelijkertijd bezig bent.
Wij hebben hier zelfs intern (bij Nieuwsblad) onze lessen uit getrokken en gaan hun werkwijze bij producties ook implementeren.’’
Guy Fransen
General Chief Sports, Mediahuis

Chipke?
Vooraleer deze docu’s werden vertoond op het Gala van de Flandrien 2023, nodigden we de klant uit om ze samen met een chipke eens grondig te bekijken bij ons in de zetel op groot scherm. Zo konden we snel schakelen, en live verschillende shots uitproberen om tot een perfect eindresultaat te komen, waar zowel de klant als wij volledig achter staan.
De link tussen wielrennen en garnalen
Het resultaat? Een Kursaal vol garnaalkroketten, wielrenners en wielren-sympathisanten, een fantastische show en 4 vol lof onthaalde mini-docu’s, die het publiek een blik in het leven als wielrenner gaf én deed verlangen naar een garnaalkroket. Smakelijk!

Tijdens het visiemoment op het groot scherm, konden we feedback konden geven terwijl we gezellig in de zetel zaten met een koffie. Ze gingen onmiddellijk met onze suggesties aan de slag.
Daardoor zagen we meteen hoe het anders werd. Dat was een bijzondere ervaring die echt het verschil maakt.”
Guy Fransen
General Chief Sports, Mediahuis

Behind the scenes







