By clicking “Accept”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. View our Privacy Policy for more information.

Mokabon

Imago & brand
Mokabon is een stukske familiegeschiedenis.
Ambachtelijk gebrande koffie sinds 1937, met een karaktervol verhaal dat wel eens aan de grote klok mocht worden gehangen.

Met de vlam in de pijp trokken we de branderij in, om samen met de Mokabon meute ons boontje bij te dragen.
Onze aanpak

Een schone blend van kennis

Stap één in ons proces: hoe gaan we die historie nu capteren? De visuele sfeer werd bepaald en de toon werd gezet, steeds in nauwe samenwerking met de koffiebranders zelve.

Mokabon pende hun verhaal neer en pingpongde met onze scenarist om te komen tot een voice-over die hun brand weerspiegelt. Het script werd een schone blend van kenners, elk in hun eigen vak.

Onze oplossing

Smeulend vakmanschap in beeld en geluid

Een goed geschreven voice-over is één. Maar een ferme stem geeft aroma aan het geheel. Vanwege hun oorsprong in Gent, lieten we een rasechte Gentenaar los op het script, om het karakter van Mokabon te laten weergalmen. 

Op de set vingen we hun ambacht via de juiste lichtsetting en enscenering. Elk shot ademde familiegeschiedenis, vakmanschap en vers gebrande bonen. En om werkelijk alles uit de draaidag te persen, werd niet alleen de brand video gebrouwen, maar tevens een testimonial én packshots.

Hoewel het al een tijdje geleden was dat ik nog met een video agency had samengewerkt, moet ik eerlijk toegeven dat ze bij Het Bataljon op vlak van planning, shooting en uitvoering één van de beste partners zijn waarmee ik ooit heb gewerkt.

Ze begrepen perfect wat we nodig hadden en wisten dat prachtig te vertalen in beeld. De kwaliteit van het filmen en monteren lag zo hoog dat we nauwelijks feedbackrondes nodig hadden, dat vond ik oprecht straf.

Een professionele, vlotte en uiterst aangename samenwerking van begin tot eind.

quentin magnette

Eigenaar, Mokabon

Het resultaat

Brandend op het scherm

Het resultaat is een smeulende brand video, die hun karakter capteert en een treffende testimonial, die hun samenwerking portretteert. Meer nog, dankzij een lading short-form content uit beide video’s, gaat hun verhaal aan niemands neus voorbij. Net als de geur van verse gebrande bonen.

Behind the scenes

Onze crew

DIRECTOR
Sara Bouremah
Dop
Fabrice Parent
EDITOR
Amy de Vet

wat dat  oplevert? resultaat

Want we beginnen met de strategie te bepalen en eindigen met de impact te meten.