By clicking “Accept”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. View our Privacy Policy for more information.

Red bull soundclash

commercial
2 artiesten, 2 podia en 1 winnaar, dat is waar het om draait bij Red Bull Soundclash. Wij hielpen Red Bull een vonkende promofilm te maken voor hun event. 55 seconden kregen we, om de kijker vast te nemen. 55 seconden is niet lang dus het moest er boenk op zijn. En naar onze mening is dat het geval.  
Onze aanpak

whip, crash, split!

We kozen voor een visuele aanpak waarbij we ons lieten inspireren door de game- en comicwereld. We gebruikten crash zooms, split screens en whip pans. Allemaal om die strijdlustige sfeer te versterken en de kijker mee te nemen in het verhaal. Achteraf legden we animaties over de film heen, geïnspireerd op game consoles en laser beams. Dit gecombineerd met een opbouwend tempo en het zit helemaal goed.  

Onze oplossing

Verschillende ratio's? Geen probleem!

De promovideo zou zowel ingezet worden op sociale media als op platformen waarop de 9:16 ratio niet de standaard is. Het verschil in ratio’s zette ons aan het denken. Onze oplossing: filmen in 4:3 en 9:16. Op die manier kan de film zowel op verticale als horizontale platformen ingezet worden.

Het resultaat

Content die spettert

Een promovideo die je omver blaast en vastgrijpt. Kort, krachtig en doeltreffend. Je zou voor minder goesting krijgen om mee te doen!

Behind the scenes

Onze crewlist

creative Director
Mathieu Stevens
DOP
Fabrice Parent
focus puller
Jesper Rey
gaffer
Andries Van De Gucht
Steadicam operator
Stanislav Dobák
editing
Elise Smet
color grading
Michiel Bollen
visual effects
Floris Thijs
sound
Stefan Bracke Audiotheque
Aftermovie
Geneviève Vaillemans
STUDIO
DB Video

Wat dat oplevert?resultaat

Want we beginnen met de strategie te bepalen en eindigen met de impact te meten.