By clicking “Accept”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. View our Privacy Policy for more information.

Toerisme vlaanderen

non-profit
Vlaanderen van haar schoonste kant tonen? Say no more. Samen met LDV en CREATE zochten we een heleboel mooie plekjes, leuke activiteiten en typisch Vlaamse gewoontes op. De keuze was moeilijk, maar uiteindelijk goten we de beste selectie aan beelden samen in een video die ook de andere kant van de wereld warm zal maken om ons te komen bezoeken.
Onze aanpak

vlaanderen in een notendop

LDV bokste enkele fantastische creatieve concepten in elkaar die wij op onze beurt, samen met CREATE, een visuele invulling en praktische uitwerking gaven. Daarvoor zaten we regelmatig samen om alle neuzen in dezelfde richting te laten wijzen. Het geheel aan uitgewerkte voorstellen, stelden we vervolgens samen voor aan Toerisme Vlaanderen. Teamwork makes the dream work.

Onze oplossing

Filmisch Vlaanderen in 7 dagen

Het shooten van deze video verspreidden we over 6 draaidagen in een eerste deel. We planden nog een extra draaidag in enkele weken later als kers op de taart. We reden heel Vlaanderen af om de mooiste en meest sprekende beelden te maken. Van de kust naar Limburg, door de historische centrumsteden en terug naar het platteland. We dronken, aten, feestten, vogelspotten, visten, kampeerden en nog zoveel meer. Maar bovenal: we legden Vlaanderen vast op film.

“Vanwege een strakke deadline was de productie tijd beperkt. Via de efficiënte samenwerking tussen CREATE en Het Bataljon konden we een indrukwekkend eindproduct aan onze klant leveren.”

Wannes De Graeve

Project Lead/Producer, CREATE

Finaliseren

live feedback

Enkele draaidagen, Vlaanderens schoonste parels en een hele hoop figuranten later, was het tijd voor montage. Omdat er zoveel mogelijke opties waren, nodigden we Toerisme Vlaanderen, LDV en CREATE uit bij ons in de zetel om op groot scherm de eerste montage te komen bekijken. Op deze manier kregen wij ook de mogelijkheid live feedback toe te passen en verschillende shots uit te proberen.

Finaliseren

1 hoofdvideo - meerdere afgeleiden

Vogelspotten tijdens een zoommeeting, de beste appel van Eden vinden, garnalen vissen met in geel geklede beach boys, theepartijtjes organiseren met Queens… De beste shots verpakten we in een pakkende 80 seconden video die Vlaanderen in een notendop toont. Hieruit maakten we afgeleiden in de vorm van een 60 seconden, 30 seconden en 15 seconden video. De kortere versies doen dienst als hapklare website en social media content, de lange versie verwelkomt je op de luchthaven van Zaventem. Enjoy your stay!

Behind the scenes

Onze crewlist

Director
Mathieu Stevens
1st AD
Ellen Lagiewka
DOP
Michiel Lateur
Focus puller
Yentl De Baets & Zaur Kourazov
project lead
Wannes De Graeve
Producer
Vicky Geeroms
Editing
Frederik Vandewalle
color grading
Florian Keirse

Wat dat oplevert?resultaat

Want we beginnen met de strategie te bepalen en eindigen met de impact te meten.