De uitdaging
Bizbike, het moederbedrijf die de assemblage en het ontwerp van de Veloci e-bikes op zich neemt, kwam samen met zijn verkooppartner, mediahuis, bij ons aankloppen. Bizbike en Mediahuis zochten een partner om aan de hand van een video commercial de Veloci fietsen enerzijds meer in de picture te zetten en daarmee een specifieke doelgroep aan te spreken, namelijk de 55-plussers. Anderzijds was het ook belangrijk voor de klant dat het bestelproces van de e-bikes op de website van het Nieuwsblad, en directe levering van de Veloci fietsen na bestelling, duidelijk in beeld gebracht zouden worden in de commercial.
Daarnaast werd er ook een variant aangevraagd voor een jonger doelpubliek. Deze commercial van 30 seconden moest zich ertoe lenen om in cinemazalen te worden getoond. Net zoals in de TV commercial moest in de cinema variant ook weer zowel het bestelproces als de levering van de Veloci fietsen duidelijk in beeld gebracht worden. Op vraag van de klant werd in deze variant het herenmodel van de fiets ook geïntroduceerd zodat allebei de modellen eens aan bod kwamen.
De video
De oplossing
Omdat de kwaliteit van de Veloci e-bikes al onmiddellijk enorm zichtbaar is op beeld was er voldoende ruimte om in de commercials de nadruk te leggen op de beleving van het product. We creëerden in samenspraak met Veloci twee commercials, één video voor op TV en een andere om te laten spelen in cinema’s, waarin telkens op de emotie van de kijker wordt ingespeeld.
Het resultaat
Voor de TV commercial werd gekozen voor een aangrijpend en herkenbaar verhaal waarin een oma en haar kleindochtertje de hoofdrol kregen. In de video is te zien hoe de introductie van een Veloci fiets de oma en haar kleindochter dichter bij elkaar brengt en zo bijdraagt aan unieke momenten die moeten gekoesterd worden. Met deze commercial spreken we een volledige generatie aan. We spelen in op het gevoel van een generatie van oma’s en opa’s die meer betrokken willen zijn in het leven van hun kleinkinderen. De video toont aan dat een Veloci fiets daar een grote rol in kan spelen.
In de cinema variant die oogt op een iets wat jongere doelgroep wordt er ook ingespeeld op emoties maar wel met een meer humoristische ondertoon. Alles lijkt tegen te zitten voor het hoofdpersonage, een alleenstaande man die de trainer is van een lokaal voetbalploegje, tot zijn leven onverwachts een enorme wending neemt na het aanschaffen van een Veloci fiets.
We slaagden er dus in om de Veloci e-bikes dichter bij de consument te brengen enerzijds door scenario’s uit te kiezen die herkenbaar zijn voor velen en anderzijds door emotie en beleving centraal te plaatsen in de video’s.
Varianten
Campagnefotografie
Setfotografie
___
Director: Dieter Decostere
1st Assistant Director: Mathieu Stevens
Director of Photography: Fabrice Parent
Producer: Antje Overmeire
Production Assistant: Jonas Dick
Runner: Marjon Jongbloet
Focus Puller: Jesper Rey
2nd Cam Assistant: Bo Aerts
Crew
Sound On Set: Feras Daouk
Gaffer: Patrick Hageman
Assistant Gaffer: Steven Soete
Crane Driver: Kris Hernalsteen
Crane Grip: Miguel Rinckhout
Post Production: Frederik Vandewalle
Graphics: Cedric Van der Kelen
___
Colorgrading: Florian Keirse
Music: Iann Castelein & Yana De Saedeleer
Voice-over: Elke Van Mello
Setphotography: Britt Guns
1st Assistant Photography: Angie Dekker
2nd Assistant Photography: Lars Quix
Make-up: Shari Parmentier