de uitdaging.
twee doelgroepen, twee video’s
Bizbike en Mediahuis zochten een nieuwe campagne die ze gericht naar twee verschillende doelgroepen konden uitrollen. Enerzijds moest een tv-commercial 55-plussers aanspreken en anderzijds werd er ook campagne gevoerd met een cinema-commercial voor een jongere doelgroep.
tv commercial.
Voor de TV commercial werd gekozen voor een aangrijpend en herkenbaar verhaal waarin een oma en haar kleindochtertje de hoofdrol kregen. We spelen in op het gevoel van een generatie van oma’s en opa’s die meer betrokken willen zijn in het leven van hun kleinkinderen. De video toont aan dat een Veloci fiets daar een grote rol in kan spelen.
cinema commercial.
In de cinema variant die oogt op een iets wat jongere doelgroep wordt er ook ingespeeld op emoties maar wel met een meer humoristische ondertoon. Alles lijkt tegen te zitten voor het hoofdpersonage, een alleenstaande man die de trainer is van een lokaal voetbalploegje, tot zijn leven onverwachts een enorme wending neemt na het aanschaffen van een Veloci fiets.
Varianten
Campagnefotografie
Setfotografie
___
Director: Dieter Decostere
1st Assistant Director: Mathieu Stevens
Director of Photography: Fabrice Parent
Producer: Antje Overmeire
Production Assistant: Jonas Dick
Runner: Marjon Jongbloet
Focus Puller: Jesper Rey
2nd Cam Assistant: Bo Aerts
Crew
Sound On Set: Feras Daouk
Gaffer: Patrick Hageman
Assistant Gaffer: Steven Soete
Crane Driver: Kris Hernalsteen
Crane Grip: Miguel Rinckhout
Post Production: Frederik Vandewalle
Graphics: Cedric Van der Kelen
___
Colorgrading: Florian Keirse
Music: Iann Castelein & Yana De Saedeleer
Voice-over: Elke Van Mello
Setphotography: Britt Guns
1st Assistant Photography: Angie Dekker
2nd Assistant Photography: Lars Quix
Make-up: Shari Parmentier