Beaufort

Beweeg beter.

over het project.

Dat we van fietsen houden, kunnen we niet meer wegsteken. Na onze campagne voor Veloci hebben we ook mee onze schouders gezet onder de branding voor zustermerk Beaufort. Het kleine zusje kiest voor een frisse look om een iets jonger doelpubliek aan te spreken. Met de tagline “Beweeg beter met Beaufort” zetten we de kijker aan om niet meer voor alles de auto te nemen, maar te kiezen voor een ritje op een e-bike. Een frisse campagne met een knipoog naar onze vreemde Vlaamse gewoontes, spek naar onze bek dus.

over het concept.

Don’t be a lazy driver… 

We kennen hem allemaal, de typische Vlaming die voor de kleinste verplaatsing de auto neemt, voor ‘t gemak. Met het concept maken we duidelijk dat de auto helemaal niet de gemakkelijkste manier van verplaatsing is voor de meeste kleine ritten. We zetten enkele heel herkenbare frustraties op een rijtje om aan te tonen dat je er uiteindelijk met de fiets al geweest zou zijn. 

En dat niet alleen, met de e-bike komen ook positieve veranderingen in het leven van onze protagonist.

de video.
bereik.

Beaufort koos voor een multichannel advertentiecampagne. Daarvoor maakten we een algemene video die ze inzetten op hun eigen kanalen als organische content. Daarnaast maakten we ook enkele afgeleiden die specifiek als advertentie dienen voor VTM GO.

Bekijk hier de afgeleide ads.

stills.
social media.

Naast de “beweeg beter”-campagne mochten we voor Beaufort ook een social campagne op poten zetten om specifieke modellen van de e-bikes voor te stellen. Elke fiets heeft een eigen naam en dus ook een identiteit. Van daaruit is het concept “Welke Beaufort e-bike ben jij?” geboren. 

Om de identiteit van de fietsen kracht bij te zetten kozen we voor een influencer campagne. We sloegen de handen in elkaar met het Gentse bureau Connus om de juiste gezichten aan de campagne te koppelen. Onze ambassadeurs zijn Sophie Van de Vyver (styliste/model), Gilles Van Bouwel (gekend van De Mol) en Amy Courtens (gekend van K3 zoekt K3). Elke influencer stelt een fiets voor alsof ze het hebben over een goede vriend of vriendin.

Bekijk hier de social video’s. 

Ook voor deze campagne maakten we advertenties voor VTM GO.  Elek advertentie duurt 15 seconden en speelt in op emotie of technische specificaties. 

Bekijk hier de afgeleiden.

stills.
behind the scenes.

___

Director: Mathieu Stevens

Story: Lukas Demeersseman

Director of Photography: Pieter Vanbrabant

Focus Puller: Michiel Lateur

2nd camera assistent: Lester Dendievel

Crew

Gaffers: Gillis Cornelis & Tim Vanroose

Sound: Joris Lava

Producer: Antje Overmeire

1st Production Assistant: Fien Beeckman

2nd Production Assistant: Emile Descheemaeker

___

Make-up: Katrijn Verhoye & Emiline Eeckelaert

Post Production: Michiel Lateur

Graphics: Cedric Van der Kelen

Colorgrading: Joachim Vansteelant

Music & Sound Design: Iann Castelein 

Klaar om uw verhaal naar video te vertalen?

Let’s talk!