De uitdaging
De B2B-smaakmarkt stond dit jaar voor een heuse uitdaging: hoe maak je in tijden van corona een 2de editie van een beurs waar met overvloed vingers worden afgelikt en lippen aan talrijke glaasjes worden gezet terwijl anderhalve meters en mondmaskers nog steeds van kracht zijn?!
Al snel werd duidelijk dat het antwoord ‘in levende lijve’ uitgesloten was. Toch wou men de Oost- en West-Vlaamse artisanale en ambachtelijke producten op een mooie manier in de kijker zetten.
De video
De oplossing
Als de producenten niet bij elkaar kunnen komen, gaan wij hen zelf gaan opzoeken. Wij gingen namelijk op bezoek bij 100 producenten, die fier als een gieter hun lekkernijen en werkproces in hun natuurlijke habitat konden voorstellen. Voldaan van de vele proevertjes, maakten we van ieder bezoek een promofilm van 30 seconden waarin de producten tot zijn recht komen. Deze culinaire beurs werd omgebouwd tot een online evenement waarbij de producent op virtuele wijze een warme uitnodiging brengt naar horeca-uitbaters, chef-koks, delicatessezaken, noem maar op!
Het resultaat
Een schitterend virtueel event waar dan wel niet de smaakpapillen maar zeker en vast onze oogpupillen worden verwend, waar de sfeer van het brouwen, produceren en proeven authentiek wordt opgeroepen en het verhaal achter ieder product wordt onthuld.
Bekijk hier onze compilatievideo of kijk de hele reeks van 100 video’s volledig uit.
Santé!
Bekijk hier alle video’s: