By clicking “Accept”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. View our Privacy Policy for more information.

Infomercial laten maken voor jouw bedrijf of organisatie?

Een infomercial laten maken is meer dan zomaar wat reclame maken voor een product of dienst. In tegenstelling tot bij een korte reclamefilm, kan je met een infomercial voor je bedrijf of organisatie een heel stuk verder gaan. Een geslaagde infomercial geeft je een manier om klanten meerdere facetten te laten zien van alles waar je voor staat.

Ben je op zoek naar een creatieve infomercial die jouw bedrijf of organisatie op de juiste manier profileert? Dan zit je goed bij Het Bataljon!

Wat is belangrijk bij een infomercial laten maken?

Bij al onze videoproducties hebben we een belangrijk doel voor ogen: we willen een film die blijft hangen bij je doelpubliek. Bij een infomercial heb je een ideale gelegenheid om wat uit te gaan wijden over het reilen en zeilen binnen de organisatie. Maar dan wel op een manier die klanten echt aanspreekt. Je kan aan het publiek iets vertellen over je visie, drijfveren en de dagelijkse motivatie waarmee je impact maakt. Daarbij vormen je producten of diensten dan de leidraad.

Soorten infomercials

Let op: een infomercial is in de eerste plaats informerend en op de tweede plaats pas commercieel. Je gaat mensen overtuigen aan de hand van gefundeerde inhoud en op die manier hun vertrouwen winnen. Het is dus niet de bedoeling om per se de aandacht te trekken (al speelt dat wel mee), maar vooral om het koopproces te sturen.

Infomercials vind je in diverse vormen terug.

1. Instructiefilm:

Je kan gaan voor een instructievideo waarbij je jouw klant helpt bij een probleem. Zo maakten we deze video voor Santander over het openen van een spaarrekening:

https://youtu.be/TO42Liy-MJ4

2. Diepgaande storytelling

Deze infomercial neemt de tijd om het verhaal van het bedrijf en de mensen erachter echt te brengen en op die manier een beleving en een bepaald gevoel errond te creëren.

Dit deden we bijvoorbeeld voor The Brew Society, waarbij we onder andere doelbewust kozen voor een West-Vlaamse voice-over.

https://youtu.be/me1spTwy1fc

Voor brouwerij The Brew Society maakten we deze video boordevol storytelling.

3. Bedrijfsvideo

Hoe sterk je medewerkers kan inzetten voor een bedrijfsvideo, mag blijken uit onze infomercial voor de feestdagen van Smartphoto. Hier kozen we er doelbewust voor om de echte mensen achter onze kerstkaartjes aan het woord te laten en authentiek te laten vertellen wat zij leuk vinden aan hun werk.

https://vimeo.com/525549162

4. Animaties

Animaties zijn goed om een complex iets wat meer bevattelijk uit te leggen aan mensen. Zo maakten we voor de Artevelde Hogeschool in Gent een animatie over het concept van Blended Learning naar de studenten toe:

https://youtu.be/UF3FCymrNP8

Onze visie op infomercials: combineer informatie met emotie

Wij geloven dat doeltreffende videomarketing erin bestaat om de kijker echt te binden aan een video. Bij een infomercial is het dan zaak om te kijken welke zaken rond je aanbod je écht tot bij de mensen moet brengen.

Het gevoelsmatige, het verhaal en de beleving van je merk moeten in balans liggen met het informerende aspect. Wij gaan daarom ook op zoek naar de juiste emotionele trigger om van jouw infomercial een succes te maken!

Een infomercial laten maken voor jouw bedrijf of organisatie?

Heb je een idee voor een eenmalige infomercial of een reeks van meerdere filmpjes? Wij luisteren graag naar jouw plannen om de regie letterlijk en figuurlijk mee in handen te nemen.

Wij hebben reeds ervaring met video's voor tal van sectoren. Van bouw tot retail, digital, non-profit, cultuur en nog vele andere branches. Bekijk gerust nog meer van onze realisaties en laat je alvast inspireren en raken, want dat is de bedoeling.

Wil je ons videobureau graag beter leren kennen of heb je een videoproject in het vooruitzicht? We komen graag eens langs om kennis te maken. Of je kan ons gerust ook zelf komen bezoeken in ons hoofdkantoor in Gent voor een eerste afspraak.

Benieuwd om te ontdekken hoe Het Bataljon jouw bedrijf of organisatie kan helpen? Let’s talk!