ROOV: Your Financial Assistant

Hoe humor jouw explainer video een boost kan geven.

De uitdaging

Met zes bumper ads op Youtube zetten we ROOV met verschillende brand video’s op de kaart. Daarnaast maakten we ook een verklarende explainer video om zo de werking van de applicatie te verduidelijken. De sketches zorgen voor meer naamsbekendheid, maar verschaffen ook een speelse uitleg om mensen aan te zetten om de app te downloaden.

Alle video’s verschijnen op de Website, Facebook, Youtube en LinkedIn van Roov. Met dit in gedachten richten we op een bepaald publiek, zijnde jonge gezinnen, alleenstaanden, studenten en 40+. Kortom huishoudens van alle slag die nood hebben aan een degelijk en gebruiksvriendelijke tool die de gezinsadministratie voor hen archiveert en het huishoudelijk budget overzichtelijk weergeeft.

De video
De oplossing

De brand video met humoristische toets vertaalt de werking van de applicatie naar een duidelijke video. De korte bumper ads verschijnen als Youtube Advertenties en schetsen in korte tijd  een groteske situatie die je kan tegenkomen wanneer je de app niet gebruikt.

Het resultaat

Door de nadruk te leggen op wat je mist wanneer je de app niet hebt, ga je sneller over tot downloaden.

Bekijk hier alle video’s: 

Klaar om uw verhaal naar video te vertalen?

Let’s talk!